Veel merken en bedrijven hebben 'top-of-mind awareness'. Denk aan cola, welk merk komt in je op? Denk aan een zoekmachine, welk merk komt in je op? Denk aan een fast-food restaurant, welke komt in je op?
Je hebt deze vragen nu in je hoofd beantwoord, en dat is exact het idee van top-of-mind awareness. Dat wanneer je iets wilt kopen, je direct aan hun merk denkt.
In het beste geval denkt elke potentiële klant direct aan jou bedrijf wanneer ze denken aan het probleem dat je oplost. Laten we dus bespreken hoe we dat kunnen laten gebeuren:
Een CTA toevoegen om de concurrentie te verslaan!
Ik ken iemand die vroeger in vastgoed werkte en zijn eigen bedrijf had. Hij deed het heel goed, zo goed zelfs dat hij werd uitgenodigd om deel te nemen aan een wedstrijd. Waar ze gingen bepalen wie de beste makelaar van Nederland was!
Het was een groot evenement, en hij moest een pitch geven voor een live publiek van ongeveer 500 makelaars. De pitch en het onderwerp zouden bepalen wie de hoofdprijs zou winnen.
Spoiler alert: hij heeft die toespraak absoluut geknald, de wedstrijd gewonnen en de concurrentie verpletterd.
Hoe?
Door een CTA te introduceren.
CTA staat voor Call To Action (oproep tot actie). En het is veruit de beste manier om die gewilde top-of-mind awareness op te bouwen.
Hoe Zet Je Een Syteem Op Om Klanten Te Vangen
Stel dat je een dienstverlenend bedrijf runt. Het kan boekhouding zijn, vastgoed, een advocatenkantoor of iets anders
Hoe zou je het woord over je bedrijf verspreiden?
Misschien zou je advertenties kopen? Misschien zou je een bord ophangen. Misschien zou je je vrienden en familie vertellen dat je een bedrijf bent begonnen.
Misschien zou je al het bovenstaande doen. Dat zou een goed begin zijn.
Voeg daar nu een CTA aan toe en alles wordt vele malen effectiever.
Iets als: 'download je gratis gids om X te doen' of 'vul je e-mailadres in en we sturen je de beste manier om Y te doen' of 'stuur ons vandaag een sms en we vertellen je precies hoe je Z kunt doen'.
Iets dat hen een reden geeft om te reageren. Een reden om hun hand op te steken en te zeggen: "Ja, neem alsjeblieft contact met me op".
Hoe Je Direct De Reclame Van Je Bedrijf Kunt Verbeteren:
Het toevoegen van een CTA maakt alles beter. Het stelt je in staat om zowel klanten aan te trekken die nu klaar zijn om te kopen, als klanten die er nog over nadenken. Je bouwt marketingwaarde op voor zowel vandaag als morgen.
Dus laten we beginnen met het toevoegen van CTA's aan je marketing. Het is eenvoudig, kost niets en het kan ALLES voor je veranderen.
Tot snel,
Victor
P.S. Benieuwd hoe ik CTA's in jouw bedrijf zou implementeren? Doe dit:
Neem vandaag nog contact op met ons bureau. Als we een goede match zijn, zal ik persoonlijk naar je bedrijf en je marketing kijken, een strategie bedenken van wat ik zou doen en dit uitgebreid met je bespreken tijdens een gesprek.
Geen kosten, geen verplichtingen.
Als je wilt samenwerken, zal ik je precies vertellen hoe dat werkt. Als je niet wilt samenwerken, is dat ook ok. Geen harde verkoop, geen druk, geen irritante verkooptactieken.
Klinkt goed? Vul dan dit formulier in