top of page
Search
Writer's pictureVictor Jambers

"Simpel systeem helpt honderden ondernemers om meer klanten aan te trekken"

De gemiddelde persoon krijgt dagelijks meer dan 247 advertenties te zien. Ik ga je in 2 minuten uitleggen hoe jouw onderneming alsnog de nodige aandacht krijgt. Dit volgens 3 simpele vragen. 


Als je klanten wilt aantrekken is de eerste stap best simpel. Je moet jezelf afvragen wie deze klanten zijn. Let op, wees niet oppervlakkig hiermee. WIE zijn hun? Leeftijd, inkomen, interesses, waarden en normen, gezinssituatie…. Je moet je klant echt door en door kennen. Zo weet je tegen wie je aan het spreken bent. Als ze politiek georienteerd zijn, speel hierop in. Als ze een druk leven hebben, speel hierop in. “Degene die het meest resoneert met de klant, wint” ~ Bekende marketeer waarvan ik de naam vergeten ben!


Wat ga je ze wijsmaken?


Wanneer je een duidelijk idee hebt over WIE je klant is, dan ga je kijken naar de ‘wat’. Wat moeten hun horen, zien, geloven of denken om jouw product te kopen? Moeten ze geloven dat zonnepanelen een goede investering zijn? Moeten ze geloven dat jouw product gezonder is dan de competitie? Deze vraag is cruciaal voor elke onderneming. Want dit is de reden dat mensen jouw product kopen! Ze geloven dat het een meerwaarde is voor hun. Als je weet waarom je klanten denken dat jouw product het waard is om hun portemonnee voor boven te halen. Dan moet jij dit gebruiken om een goede, overtuigende boodschap te creëren. Wat ga je hun vertellen of laten zien waardoor ze overtuigd geraken?


Waar verstoppen je klanten zich?


Als je eenmaal weet wie je klant is, en wat die moet horen om te kopen. Dan moet je deze klanten enkel nog vinden. Dus, waar zijn jouw klanten? Om dit te illustreren ga ik een verhaaltje vertellen. Ik was 14 jaar en de zomervakantie was net begonnen. Mijn vrienden en ik hadden een paar weken geleden besloten dat we gingen leren skateboarden! Dus, we hadden allemaal een skateboard nodig. Ik had er al eentje liggen toevallig, maar sommige van ons nog niet. We deelden eerst de skateboards die we gezamelijk hadden, en wisselden af. Zal een mooi zicht geweest zijn… Stel nu dat wij skateboards zouden verkopen. Hoe zouden wij deze jongeren dan kunnen bereiken? We kunnen gewoon naar skateparken gaan! En dat is ook geen slecht idee. Maar met het internet is dit makkelijker dan ooit geworden. Mijn vrienden en ik keken allemaal naar een aantal skateboard Youtubers. En wij waren niet de enige. Honderdduizenden andere skaters keken naar hun. BAM! Jackpot. Al onze ideale klanten komen samen op 1 youtube kanaal. Als wij onze product daar kunnen marketen, zijn we binnen! En dit geldt ook voor zoektermen. De makkelijkste manier om mensen te vinden die op zoek zijn naar een lamp? Dan moet je de mensen bereiken die ‘lamp kopen’ hebben opgezocht op Google.


Hopelijk heb je nu een beter beeld over je eigen marketing. Mocht je nog vragen hebben of begeleiding willen, neem dan contact op!





3 views
bottom of page