top of page
Search
Writer's pictureVictor Jambers

LEES DIT NIET en blijf euros verspillen aan advertenties!

Updated: Jul 24, 2024

Herinner je je nog hoe je al die advertenties op sociale media volledig negeerde?


Waarom? 


Vanwege meningloze, vage headlines die niets betekenen.

Een effectieve headline daarentegen, zegt: 'Hé, dit is exact wat je zoekt!'

Het succes van je marketing en advertenties wordt direct beïnvloed door je eerste boodschap. Dit principe is universeel, je eerste indruk is gewoon extreem belangrijk


Denk hier eens over na: waarom heb je überhaupt op dit artikel geklikt? 

Omdat je iets waardevols wilt leren, toch?


Het spreekt direct tot je verlangen (stoppen met geld te verspillen aan ineffectieve advertenties)

In onze wereld met eindeloze advertenties is het vechten voor aandacht.

Daarom is je headline zo extreem belangrijk. 


Stel je voor dat je een high-end steakhouse hebt. Je restaurant zou zeer succesvol kunnen zijn, met een sfeervolle inrichting,de lucht gevuld met de geur van gebakken steaks en een uitstekende service. Maar als je reclamebord gewoon ‘Steakhouse’ zegt, gaan voorbijgangers dan snel naar binnen rennen? Zeker niet!


Ze hebben een goede headline nodig die het verlangen prikkelt. "Luxe Steak diner met uw geliefde partner.” Dit schildert een sfeervol beeld in de hersenen van de lezer. 

Plots biedt je steakhouse niet zomaar een steak aan. Maar een luxueuze culinaire ervaring.


 Als je het beste artikel ter wereld schrijft, maar het een waardeloze headline geeft, zal het niet presteren. Je headline is een belofte. Het belooft een bepaald eindresultaat dat de klant verlangt. En jij gaat deze leveren. 


Dus, hoe zorg je ervoor dat je headline de aandacht trekt? Hier zijn enkele voorbeelden. Je headline moet spreken over wat je lezer belangrijk vindt. 


Toon je eindresultaat: “Nieuwe salesmethode op websites verhoogt conversie met gemiddeld 37%.”

Gebruik een autoriteit: “Hoe Mike Tyson leerde boxen en jij zijn strategie kan overnemen.”

Angst om iets te verliezen: “Stop met deze fout te maken bij het schakelen als je je auto langer wilt laten meegaan."


Op zoek naar hulp bij het creëren van goede advertenties?

Twijfel niet om contact op te nemen!






1 view
bottom of page