Onderzoekers en psychologen weten wat mensen willen. Ze zijn het niet over alles eens, maar er zijn wel een paar fundamentele waarheden. Deze biologisch geprogrammeerde tendensen zijn verantwoordelijk voor meer sales dan alle andere menselijke verlangens samen!
Mensen zijn biologisch geprogrammeerd om te reageren op volgende 6 verlangen
-Overleven, gelukkig zijn, langer leven.
-Vrijheid van pijn, angst en gevaar
-Comfortabele levensomstandigheden
-Zorg en bescherming van geliefde personen
-Sociale validatie, superieur zijn boven andere, winnen en de nieuwste dingen weten/hebben
-Genot van eten en drinken
We willen deze dingen allemaal wel, of niet? Maar hoeveel advertenties en bedrijven spelen nu echt in op deze biologische tendensen?
Het antwoord is zeer weinig, niet veel mensen weten dat deze bestaan en al zeker niet hoe ze dit kunnen toepassen.
Hoe gebruik ik dit nu om advertenties te maken?
Kijk, wanneer je een advertentie maakt die de kracht van deze tendensen gebruikt. Dan gebruik je de kracht van ons diep geworteld instinct om iemand een koopkeuze te laten maken. Iedereen wordt geboren met deze verlangens, daarom zijn ze zo krachtig. Nu is het gewoon een kwestie van uw product te linken aan deze verlangens!
Laten we zeggen dat je een garage hebt die auto's keramisch verft. Dit heeft als effect dat de auto altijd mooi blinkt.
Mensen die dit kopen, willen vooral een mooie auto die hun status geeft. Een auto die altijd mooi is en blinkt, zodat mensen er naar kijken. Met deze informatie kunnen we een advertentie maken die inspeelt op het feit dat je een blinkende auto hebt. In plaats van het te verkopen als een ceramische verfbeurt, verkoop je het als een permanent blinkende auto, want daar kijken mensen naar!
Of laten we nu zeggen dat we een opvoedingscursus verkopen aan ouders. In plaats van te focussen op het verlangen dat je kind luistert naar je, kan je inspelen op de veiligheid van je kind. Je kan dan iets zeggen zoals“Zeker zijn dat je kind 2 keer kijkt voor hij oversteekt?” Elke ouder wil natuurlijk dat zijn/haar kind veilig oversteekt, veel liever dan dat hun kind luistert. Zo hebben we het verlangen voor bescherming van onze geliefden gebruikt voor een opvoedingscursus!
Vraag je je nu af hoe je dit principe kan toepassen op je eigen bedrijf? Neem dan snel contact op voor een gratis gesprek!