top of page
Search
Writer's pictureVictor Jambers

Hoe bedrijven miljoenen aan advertentiebudget weggooien, en jij dit kan vermijden!


De dure advertenties op tv werken eigenlijk niet! (ja, echt waar) Meestal zie je een mooie auto of een dure parfum in combinatie met een naam, dat is het. Misschien is het Mercedes, misschien is het Gucci, misschien is het iets helemaal anders! Maar ze werken stuk voor stuk niet…


Waarom? Dat ga ik je in dit artikel uitleggen, lees dus verder voorkom dezelfde fouten!


Wat is het doel van een goede advertentie?


Wanneer we een advertentie zien is het eerste doel van de advertentie om onze aandacht te nemen. Als we niet opletten of direct wegklikken na de eerste seconde gaan we ook niets kopen! Vervolgens moet de advertentie zorgen dat we overtuigd geraken, of toch minstens geïnspireerd worden. Je wilt dat de kijker een drang voelt om te kopen, hij moet het gevoel krijgen dat jij zijn leven beter maakt! Bij dit tweede stuk vallen de meeste kleine ondernemers al af, omdat ze niet zo goed weten hoe ze dit moeten aanpakken. Maar de grote merken weten wel nog hoe ze dit moeten doen. Ze kunnen je innerlijk verlangen naar de auto, kleding, parfum of welk product dan ook opwekken en dat kunnen ze goed. De derde stap van een goede advertentie is dan waar het fout gaat bij hun…


Het belangrijkste stuk van de hele advertentie!


De derde stap is veruit het belangrijkste deel van een goede advertentie! Want wat doet een goede advertentie nu eigenlijk? → “Niet-kopers laten kopen.” Dat is het juiste antwoord! 


Elke advertentie is 100% afhankelijk van dit derde deel om klanten binnen te halen. Dus wat is deze derde stap? Je moet de klant een manier geven om te kopen, of een minstens een volgende stap aanbieden. Je vertelt de klant ongeveer "Vond je dit een goed product?” "Koop het dan hier!” of "Vond je dit interessant?” “Laat je e-mail achter voor meer informatie” Zolang de klant maar een duidelijke volgende actie heeft om te nemen!


De reden dat ik dit artikel schrijf is omdat zoveel advertenties op tv gewoon een cool liedje laten afspelen naast hun product en dan weer weg zijn. Als ik dan wil kopen zit er al zoveel frictie tussen mij en die eerste stap. Nu moet ik eerst zelf gaan zoeken naar het product… En dan zelf nog eens dingen gaan invullen en contact opnemen? Hallo… het is belangrijk dat er zo min mogelijk frictie zit tussen de potentiële klant en de aankoop, anders koopt hij gewoon niet!


Wil je dit principe nu toepassen op je eigen onderneming maar weet je niet zo goed hoe? Neem dan contact op en dan helpen we je graag verder! 





2 views
bottom of page