top of page
Search
Writer's pictureVictor Jambers

Hoe 1.56 miljard mensen jouw bedrijf te zien kunnen krijgen!

Vanaf jongs af aan zien we overal advertenties, in boekjes, langs de kant van de weg, in de winkel… Maar er is één ding dat al deze advertenties hun potentie limiteert. Dat ervoor zorgt dat ze nooit een lokale markt volledig zullen overnemen, laat staan een internationale markt. Als je wilt weten hoe jij deze fout kan vermijden, lees dan verder!

 

Dus, waarom werken deze klassieke advertentie methodes niet?

 

Kijk, wanneer we een advertentie langs de kant van de weg plaatsen, staat die daar voor alles en iedereen. Maar, we willen niet dat alles en iedereen onze advertentie ziet! Waarom niet? Omdat alles en iedereen niet gaat kopen!Stel nu dat we kattenvoer verkopen, dan zoeken we mensen met een kat… na een snelle Google search zie ik dat slechts 23% van de bevolking een kat heeft. Dat betekent dus dat 77% van de bevolking zowiezo niet zou kopen, NIET zou kopen.Als wij onze advertentie langs een weg zetten waar dagelijks 2000 auto’s voorbijrijden, zouden slechts 460 van al die mensen kunnen kopen. De andere 1540 mensen kunnen ons product niet eens kopen, omdat ze dus geen kat hebben.

Ik denk dat het duidelijk is waarom dit soort advertenties niet meer effectief zijn. Maar! Er is nog één ander groot probleem!

 

Niks meten = niks weten

 

Een ander probleem is dat je geen manier hebt om te kijken hoeveel mensen kopen via je advertentie. Ik kan mijn reclame overal neerzetten en alsnog niet weten of het gewerkt heeft of niet. Wat bedoel ik? Kijk, wanneer jij op een online advertentie klikt, of op een video. Dan weten de makers dit, ze weten ‘‘ok, dit werkt want mensen klikken erop’’.  je kan deze advertenties niet meten.

Maar als je gewoon een adverentie en in een magazine zet --> Hoeveel mensen hebben het gezien? Weet je niet. Hoeveel mensen heeft het overtuigd? Weet je niet. Wie heeft je advertentie gezien? Weet je niet. 

 

Welke advertenties werken dan wel goed?

 

We kennen allemaal Facebook wel. Het platform heeft dagelijks 1,56 miljard bezoekers, en om dat even in perspectief te zetten, dat is bijna 5 keer de populatie van de Verenigde Staten…

Het is niet alleen de gigantische hoeveelheid gebruikers die Facebook aantrekkelijk maakt voor adverteerders. Globaal gezien spendeert de gemiddelde gebruiker ongeveer een uur per dag op Facebook. Als je rekening houdt met dat een mens ongeveer 8 uur slaapt, betekent dat dat 7% van onze wakkere uren gespendeerd zijn op Facebook.

 

Hetgene wat Facebook echt onderscheidt, zijn de extreem gedetailleerde doelgroep instellingen. Het voorbeeld dat ik net aanhaalde van de kat, Facebook heeft een optie om enkel huisdiereigenaren te viseren met je advertentie. Denk eens na over de hoeveelheid van die mensen dat ook daadwerkelijk een kat gaan hebben… meer dan 23% in elk geval. Daarnaast is jouw advertentie ook het enige wat de klant ziet op zijn scherm. Ze letten niet op de weg of zijn geen film aan het kijken. De potentiële klant staat oog in oog met je advertentie.

 

Ten slotte, wanneer je adverteert op Facebook, heb je geen honderden euro’s nodig. Voor 5 euro kan je al duizend mensen je advertentie laten zien, terwijl jij kiest wie die mensen zijn. Je hebt dus geen duizenden euro’s nodig om te beginnen.

 

Lijkt dit je nu een goede optie om meer klanten aan te trekken voor je bedrijf?

Neem contact op en wij begeleiden je van A-Z.



2 views
bottom of page