Eerst en vooral: Als je dit artikel nog niet hebt gelezen over Waarom Massamarketing Niet Werkt Voor Kleine Bedrijven, dan lees je die best eerst.
Het is de moeite waard, geloof me. ⠀
Het nummer 1 ding wat je kan doen voor de marketing van je bedrijf is een SHA maken.
Een Steen Hard Aanbod. ⠀
Hier is hoe:
De Grootste Fout Bij Het Maken Van Een Aanbod ⠀
Laten we zeggen dat we een marketingbureau runnen en we moeten een goed aanbod bedenken om klanten aan te trekken. ⠀
De meeste ondernemers verzinnen iets zoals: ⠀
‘Bel ons vandaag voor uitstekende klantenservice en concurrerende prijzen’
of
‘We bestaan al 15 jaar en zijn experts op ons vakgebied’
of
‘We kunnen je advertenties voor je beheren en we hebben dit al voor 100+ andere klanten
gedaan’
Kijk om je heen en je ziet dit soort marketing OVERAL. ⠀
Hier is het grote probleem: ⠀
Het is S-A-A-I. ⠀
Extreem algemeen. Het valt niet op. Maakt je klant niet enthousiast. Valt niets eens op wanneer je ideale klant rondkijkt voor je service.
Hoe ik dat weet? ⠀
Omdat de concurrentie precies hetzelfde kan zeggen.
Het Eerste Element Van Je SHA ⠀
Wanneer ik mensen vertel dat ‘saai zijn’ een groot marketingprobleem is, beginnen ze meestal na te denken over manieren om hun marketing compleet gek te maken.
Lasershows, knipperende lichten, luchttoeters, confetti, misschien zelfs een vlammenwerper erbij.
⠀
Dit is niet wat ik bedoel. ⠀
Auto olie verversen is heel saai voor mij.
Maar als mijn auto aangeeft dat het bijna tijd is om de olie te verversen? Dan wordt het heel interessant. ⠀
Ik begin te zoeken naar olieverversingen en wat zie ik? ⠀
‘Het verversen van je olie is belangrijk en goed voor de motor’
‘Olieverversing voor €150. Boek hier’
‘Bescherm je motor, ververs je olie vandaag’ ⠀
Al die dingen werken niet, omdat ze niet in MIJN wereld stappen. De wereld van je ideale klant.
En weet je wat mijn belangrijkste vraag is over dit olieverversingsgedoe? ⠀
“Hoe lang gaat dit duren?”
Dus als je het interessant voor me wilt maken, kom je met iets als: ⠀
‘Boek je 15-minuten olieverversing online. Klaar binnen de kortste keren!'
Dat is een goed begin voor een aanbod.
Het is nog geen SHA, maar we maken vooruitgang. ⠀
Je lost ‘het saaiprobleem’ niet op door gek te zijn. ⠀
Je lost ‘het saaiprobleem’ op door aan je klant te denken, in zijn wereld te stappen, het gesprek te voeren dat al in zijn hoofd speelt.
Dat is echter maar één element.
Een geweldig SHA heeft meestal drie elementen, dus we hebben er nog twee te gaan. ⠀
Die bespreken we in het volgende artikel in deze serie. ⠀
Tot snel, Victor⠀
P.S. Wil je in de tussentijd een Steen Hard Aanbod zien? ⠀
Neem vandaag nog contact op met ons.
Als we een goede match zijn, kijk ik persoonlijk naar je bedrijf en bedenk ik een gratis strategie om meer klanten aan te trekken.
En bespreek ik dit uitgebreid met je in een gesprek. Geen kosten, geen verplichtingen. Als je wilt samenwerken, leg ik je precies uit hoe dat werkt.
Als je niet wilt samenwerken, is dat ook goed. Geen verkoop, geen druk, geen irritante verkooptechnieken. ⠀
Klinkt goed? Vul dan dit formulier in