Weet je nog toen je dit voor het eerst zag?
Als je zoals mij was, draaide je er even aan, gaf het nog 4 minuten de tijd, en liet het dan liggen voor de rest van je leven.
Meta advertenties lijken even ingewikkeld als een rubiks cube.
Je hebt honderden opties en instellingen - maar geen idee wat te doen.
En wat is het ergste?
Meta weet dit!
In de komende 2 minuten ga ik je uitleggen hoe Meta jou aan het gebruiken is. En dan hoe jij dit kan omdraaien en gebruik maken van hun!
Meta : de marketing manipulator
Je hebt deze knop misschien al eens gezien:
Lijkt best overtuigend toch?
En dat is waarom miljoenen ondernemers het gebruiken.
Meta draait hierdoor meer dan €100 miljard omzet per jaar .
Dus we kunnen ervan uitgaan dat hun taktiek werkt.
Ze hebben een heel ingewikkelde advertentie tool gemaakt. Zodat jij ALLEEN de simpelste en meest hoopvolle oplossing zou gebruiken.
Maar veel mensen weten niet dat dit een zeer ineffectieve manier is om te adverteren.
Mensen gebruiken het zonder te realiseren dat ze geld weggooien.
Dit mis je allemaal door de ‘bericht promoten’ knop te gebruiken
Begrijp me niet verkeerd, de ‘bericht promoten’ knop doet wel iets. Sterker nog, het kan je zeker meer likes en volgers opleveren.
Maar het gebruiken is alsof je een goudmijn hebt en weigert om machines te gebruiken in het proces van ontginning.
Als je dit graag zou doen. Gebruikt je best altijd de ‘bericht promoten’ knop.
Maar voor de meeste ondernemers is het het best om strategisch om te gaan met je budget.
Je mist eigenlijk alle goede eigenschappen van Meta door deze knop te gebruiken.
Je bent gelimiteerd tot de post typed die enkel dienen voor organische post
Je kan geen enkele doelgroep effectief viseren
Je kan geen vierkante foto’s gebruiken, noch unieke headline’s of beschrijvingen
Je kan de advertentie niet op Instagram en Facebook laten lopen
Dus… wat moet je dan wel doen?
Je moet de ECHTE TOOL gebruiken!
Je hebt meer opties, betere doelgroepen en allerbelangrijkt… VEEL meer resultaten.
Hoeveel kost de ‘echte’ tool dan?
Wanneer je de tool voor het eerst gebruikt, duurt het even voor Facebook je exacte doelgroep heeft gevonden.
Zo kan Facebook jou advertentie tonen aan de mensen die het snelst gaan kopen.
Dus het is moeilijk om er een echt getal op te plakken.
Wanneer wij met klanten werken raden we aan om te beginnen met minstens 250 euro per maand.
Dit klinkt misschien veel. Maar ik zie ondernemers meer geld uitgeven aan koffie per maand dan aan hun marketing.
Het aanbrengen van nieuwe klanten is nu eenmaal een investering en heeft ook tijd nodig.
Wanneer wij samenwerken met onze klanten hebben we een simpel doel. Op het punt geraken waar ze per €1 dat ze uitgeven. Ze er €2 terug uithalen.
Dat doen we door advertenties en doelgroepen te testen. Tot we op dit punt komen.
Als je wilt weten hoe wij dit voor uw bedrijf kunnen doen. Neem dan contact op!